Вчора, 11 квітня, до Одеси знову надійшла гарна звістка із США- сценарій «Актриса» нашої землячки Ксенії Заставської (Оксани Присяжнюк) здобув вже шосту перемогу, цього разу на Кінофестивалі жіночого кіно у Лос-Анджелесі.
Кореспондент Одесса News дізнався про подробиці фестивалю безпосередньо у письменниці.
«Я вперше брала участь у фестивалі жіночого кіно. Умови там незвичайні: треба, щоби режисер фільму, продюсер, оператор або сценарист були жінками. Крім цього, фільм або сценарій повинні бути повʼязані з жіночими долями. У фестиваля гарна місія — допомогти талановитим жінкам в кіноіндустрії, щоби вони мали можливість отримати визнання, а ще допомогти зберегти їм свою майстерність на довгі роки. Всі переможниці будуть представлені у ЗМІ Каліфорнії», — розповіла сценаристка.
— Пані Оксано, наші читачі часто запитують, а як Ваші сценарії попадають на різноманітні конкурси, як Ви про них дізнаєтесь?
На цей фестиваль я отримала запрошення від його керівництва. Коли в тебе є нагороди на одних фестивалях, це бачать організатори інших фестивалів і надсилають запрошення на свої заходи. Я отримую багато запрошень і інтуїтивно відчуваю — брати участь або ні. Я довго вагалася, чи прийняти запрошення, бо не було розподілу на жанри. Тобто, тут змагалися сценаристки всіх жанрів одна з одною.
Нагадаю, що мій сценарій стосується суто історії України. Тому я вкотре розмірковувала, чи буде цей проект зрозумілим для закордонного жюрі. Коли я подавала його на інші фестивалі у категорію «Кращий історичний сценарій», я розуміла, що він знаходиться саме поміж історичних сценаріїв. А цього разу цей сценарій міг бути важким для сприйняття. Потім вирішила ризикнути. Це було в день дедлайну. Звістка про перемогу мене приємно здивувала і додала ще більшої впевненості в тому, що тема цікава, зрозуміла і сценарій подобається.
— Що Вам дає участь у закордонних конкурсах?
Вважаю, що участь у міжнародних конкурсах надає багато переваг. По-перше, часто приходять відгуки на сценарії і рекомендації по удосконаленню. Я тепер знаю, чим відрізняється написання сценаріїв в Україні від створення сценаріїв за кордоном. Є нюанси, про які мені було невідомо, як, напевно, іншим сценаристам. Оцінки виставляються за багатьма критеріями. Після великої кількості фідбеків (реакція у відповідь, — ред.), я розумію, що найкраще в мене виходить, а що потребує редагування.
Наприклад, найвищі оцінки я отримую за діалоги, за сюжет, за оригінальність і за комерційний потенціал (тобто, фільм не повинен провалитися в прокаті). Я дослуховуюсь до порад і виправляю помилки. По-друге, участь у міжнародних конкурсах надає розуміння, які історії цікавлять закордонну кіноіндустрію. Крім того, до мене звертаються закордонні продюсери.
Ще мені дуже подобається культура спілкування на міжнародних конкурсах.
— Як вже повідомляло наше видання, інший Ваш сценарій — «Стефа» — також лауреат багатьох міжнародних конкурсів. Разом два сценарії скільки мають перемог і інших нагород?
«Стефа» і «Актриса» у загальному заліку мають 15 перемог, не рахуючи інших високих відзнак. А коли рахувати все, то це 32 нагороди різного рівня. І знову, я не рахую такої відзнаки, як «офіційний відбір», хоча за це теж надають «лаври».
— В чому секрет такого визнання?
Я гадаю, що в щирості самих сюжетів. Я пишу про те, що мене хвилює. Напевно, тому ці сценарії цікаві. В мене ж зовсім не було досвіду участі у міжнародних конкурсах. Ще роки два тому я про таке не думала. Це сталося випадково, коли сценарій «Стефа» прочитали в Канаді сценаристка, моя співавторка по інших проектах, і канадський режисер. Саме вони наполягли на тому, щоби я подала цей сценарій на міжнародні кінофестивалі. Я подала спочатку десь на 10 конкурсів. Тоді я вважала, що коли виграю хоча би на одному, то буде успіхом для мене. Відразу почала вигравати і отримувати запрошення на інші конкурси.
Сценарій «Актриса» після перших моїх успіхів запропонувала подати на фестивалі режисерка Оксана Тараненко. Вона сама зробила більшу частину перекладу на англійську мову. Я вже розповідала, що подала його на невелику кількість фестивалів, тому дуже приємні ці перемоги.
— Ви збираєтеся далі продовжувати подавати на нові фестивалі свої сценарії?
Ці сценарії більше не планую подавати на нові фестивалі. Вони були подані минулого року. Надходять останні результати.
— А наступні сценарії?
Поки не знаю. Час покаже.
Розмову вів Микола Ніжегородов
Більше новин у нашому Telegram-каналі: https://t.me/joinchat/UtNeW3LzPmqqxBod